Comença la construcció de les cobertes dels edificis de passatgers de l’estació de tren d’Albal

Divendres 26 març 2021 | Municipi

Abans que acabe el 2021, l’estació de tren del municipi governat per Ramón Marí, serà una realitat. El projecte va agafant forma i són molt visibles els seus avanços.

L’obra de major envergadura, ha sigut la construcció i encaix del pas subterrani de passatgers, la instal·lació dels quals ha conclòs i que s’ha instal·lat mitjançant una tècnica de gran enginyeria, que fonts de l’empresa constructora Lantania, denominen “per empenyiment”. Després de la seua col·locació, el projecte ferroviari d’Albal es troba en la fase d’urbanització, amb el revestiment i la pavimentació de les futures andanes i el muntatge de les estructures dels dos edificis de passatgers i un tercer que albergarà les instal·lacions.

La geometria i disposició de l’estació ja es perceben pel fet que ja s’ha alçat part de l’estructura de fusta en un dels edificis, material utilitzat per al fals sostre i per al perfilat de les tres edificacions. Al costat de les catenàries, així com la plataforma del pàrquing, es visibilitza el volum del projecte ferroviari que, a peu d’obra, ja és notori.

Finalitzades les estructures i els treballs més específics, a principis d’abril, “anirem concloent oficis per a donar pas a uns altres, amb un ampli repertori d’activitats simultànies d’obra de paleta, revestiments, estructures metàl·liques i serralleria”, assenyalen les mateixes fonts.

El ple d’Albal va aprovar ahir la tramitació del segon pagament anual per al finançament de les obres de construcció de l’estació de tren, projecte que s’executa en col·laboració amb l’ADIF. Després de la modificació del conveni per a allargar el pagament fins a huit anys i no en cinc, com estava inicialment previst, la quantitat de la quota ascendeix a 499.430 euros, a l’any. En solitari, l’Executiu de Ramón Marí va tirar avant aquest punt, amb els deu vots favorables del seu Govern.