El Padró municipal d’habitants és el registre administratiu on consten els veïns d’un municipi. Les seues dades constituïxen prova de la residència en el municipi i del domicili habitual en este.
Informació d’Interés:
Tramitació presencial:
Els tràmits d’aquesta àrea s’han de realitzar de manera presencial al Departament AMIC de l’Ajuntament.
(Aproximadament fins a 1 mes d’edat del bebé): S’empadronarà en el domicili de la mare sense excepció. La mare o el pare que es persone en l’ajuntament per al tràmit ha d’identificar-se amb original o fotocòpia de la seua documentació (passaport, DNI, permís de conduir o tarjeta de residència) i aportar l’original del llibre de família on figure inscrit el menor.
Alta d'empadronament / canvi de domicili en majors d'edat:
Si l’empadronament es realitzarà en una vivenda buida::
Original de la documentació en vigor de la persona que s’empadronarà (DNI, passaport, tarjeta de residència ,permís de conducció)
Títol que legitime l’ocupació de la vivenda:
Si la persona que s’empadronarà és el propietari pot aportar qualsevol d’estos documents:
Original de l’escriptura de la vivenda
Contracte de compravenda
Nota del Registre
Comprovació en el moment de bases de dades municipals on conste l’esmentada propietat.
Autorització del propietari per a empadronament (punxe per a descarregar) juntament amb la seua documentació original o la fotocòpia, quan la relació no siga d’arrendament.
Contracte vigent d’arrendament de vivenda per a ús de residència habitual acompanyat de l’últim rebut de lloguer.
Si l’empadronament es realitzarà en una vivenda amb altres residents empadronats:
Original de la documentació en vigor de la persona que s’empadronarà (DNI, passaport, tarjeta de residència ,permís de conducció).
Autorització per a empadronament firmada per alguna persona major d’edat empadronada en l’immoble juntament amb la seua documentació identificativa original o la fotocòpia. (punxe per a descarregar)
NOTA: Quan hi haja indicis que facen dubtar que s’establirà la residència en el municipi, o d’algunes de les dades declarades pel ciutadà, abans de procedir a l’alta, o a la modificació de dades en el Padró, l’Ajuntament, presentada la corresponent sol·licitud per part de l’interessat, ordenarà els actes de tràmit necessaris per a comprovar la veracitat de les dades consignades en la sol·licitud.
Alta d'empadronament / canvi de domicili menors d'edat:
Si el domicili d’empadronament és amb els dos progenitors s’ha d’aportar la documentació següent:
Original de la documentació acreditativa de la identitat dels pares (passaport, DNI, permís de conducció espanyol, targeta de residència).
Original de la documentació en vigor acreditativa de la identitat del menor que s’empadronarà i la seua representació:
Llibre de família (també per a menors estrangers nascuts a Espanya fins a 3 mesos d’edat).
DNI/ NIE (obligatori a partir dels 14 anys).
Per a menors estrangers : Passaport, targeta de residència, o document nacional d’identitat (si és el cas) i certificat de naixement.
Si el tràmit el realitza alguna persona diferent dels progenitors s’haurà d’aportar autorització de menors (punxe per a descarregar) firmada pel/pels progenitor/s que ostente la guarda i custòdia ( si és compartida seran els dos) indicant la persona que realitzarà el tràmit juntament amb l’original/ fotocòpia de la seua documentació.
Si el domicili d’empadronament és amb un dels progenitors, ambdós han de firmar el full de la sol·licitud, llevat que en cas de divorci la resolució judicial fixe el domicili del menor. Cal aportar la documentació següent:
Original de la documentació en vigor acreditativa de la identitat del menor que s’empadronarà i la seua representació:
Llibre de família (també per a menors estrangers nascuts a Espanya fins a 3 mesos d’edat).
Per a menors estrangers: Passaport, tarjeta de residència, o el seu document nacional d’identitat (si és el cas) i certificat de naixement.
DNI/ NIE (obligatori a partir dels 14 anys).
Si els pares estan divorciats/separats, sentència de divorci (on s’especifique qui ostenta la guarda i custòdia del menor). Per a guarda i custòdia exclusiva les modificacions només les pot realitzar el progenitor que ostenta este dret en exclusiva.
Original de la documentació acreditativa de la identitat dels pares (passaport, DNI, permís de conducció espanyol, tarjeta de residència).
Posat el cas que només es persone un dels progenitors a realitzar el tràmit, el pare o la mare que no es presente a realitzar-lo haurà de presentar omplida l’autorització de menors (punxe per a descarregar) i aportar original/ fotocòpia del seu document d’identificació.
Si hi ha penes privatives de llibertat del progenitor que realitza la sol·licitud s’aportarà sentència judicial que autoritze a l’alta o canvi de domicili.
Si el tràmit el realitza alguna persona diferent dels progenitors s’haurà d’aportar Autorització de menors (punxe per a descarregar) firmada pel/pels progenitor/s que ostente la guarda i custòdia ( si és compartida seran els dos) indicant la persona que realitzarà el tràmit junt amb l’original/ fotocòpia de la seua documentació.
Si el domicili d’empadronament no és amb cap dels progenitors:
Original de la documentació en vigor acreditativa de la identitat del menor que s’empadronarà i la seua representació:
Llibre de família (també per a menors estrangers nascuts a Espanya fins a 3 mesos d’edat).
Per a menors estrangers: Passaport, tarjeta de residència, al seu document nacional d’identitat (si és el cas).
DNI/ NIE (obligatori a partir dels 14 anys).
Si els pares estan divorciats/separats, sentència de divorci (on s’especifique qui ostenta la guarda i custòdia del menor). Per a guarda i custòdia exclusiva les modificacions només les pot realitzar el progenitor que ostenta este dret en exclusiva.
Original de la documentació en vigor acreditativa de la identitat dels pares (passaport, DNI, permís de conducció espanyol, tarjeta de residència).
Posat el cas que només es persone un dels progenitors a realitzar el tràmit, el pare o la mare que no es presente a realitzar-lo haurà de presentar omplida l’autorització de menors (punxe per a descarregar) i aportar original / fotocòpia del seu document d’identificació.
Si hi ha penes privatives de llibertat del progenitor que realitza la sol·licitud aportarà sentència judicial que autoritze a l’alta o canvi de domicili.
Autorització firmada per alguna persona major d’edat empadronada en l’immoble juntament amb l’original / fotocòpia de la seua documentació (punxe per a descarregar).
Amb relació als tràmits anteriors relacionats amb menors, cal indicar que si la variació la realitza una persona diferent dels progenitors també s’haurà d’aportar una autorització de menors (punxe per a descarregar) firmada pel/pels progenitor/s que ostente la guarda i custòdia ( si és compartida seran els dos) indicant la persona que realitzarà el tràmit juntament amb l’original/fotocòpia de la seua documentació.
NOTA: Quan hi haja indicis que facen dubtar que s’establirà la residència en el municipi, o d’algunes de les dades declarades pel ciutadà, abans de procedir a l’alta, o a la modificació de dades en el Padró, l’Ajuntament, presentada la corresponent sol·licitud per part de l’interessat, ordenarà els actes de tràmit necessaris per a comprovar la veracitat de les dades consignades en la sol·licitud.
Modificació de dades personals
Són les variacions del padró d’habitants que suposen modificacions que afecten les dades relacionades amb la informació personal del resident, nom, cognoms, nivell d’estudis, adquisició de la nacionalitat…
La documentació per a este tràmit es correspon amb aquella que siga necessària per a acreditar la identitat i títols o documents que acrediten la veracitat de les dades a modificar. En cas d’actuar com a representant s’acompanyaria la següent:
Quan s’actua en representació d’una altra persona major d’edat, esta haurà d’omplir i firmar el document d’autorització general (punxe per a descarregar).
Per a representar a un menor, a la documentació acreditativa de la identitat cal afegir en el cas que la modificació la realitze el progenitor amb qui no estiga empadronat els documents següents:
Si els pares estan divorciats/separats, sentència de divorci (on s’especifique qui ostenta la guarda i custòdia del menor). Per a guarda i custòdia exclusiva les modificacions només les pot realitzar el progenitor que ostenta este dret en exclusiva.
Original de la documentació en vigor acreditativa de la identitat del pare (passaport, DNI, permís de conducció espanyol, targeta de residència) i autorització de menors (punxe per a descarregar) firmada pel progenitor amb qui estiga empadronat juntament amb l’original/fotocòpia de la seua documentació.
Els menors a partir de 16 anys podran sol·licitar la modificació de les seues dades padronals, sense haver de ser representats pels seus pares, i aportaran la documentació corresponent.
Tràmits relacionats amb estrangers
Renovació de la residència
Les inscripcions padronals dels estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent [actualment denominada de llarga duració] han de realitzar una renovació periòdica cada dos anys, que suposat el cas de no dur-se a terme s’iniciarà un expedient de caducitat d’inscripció en el Padró Municipal d’Habitants.
L’INE comunicarà als ajuntaments la data de caducitat de la inscripció amb tres mesos d’antelació. Amb esta informació, i abans que es complisca la data de caducitat de la inscripció, l’Ajuntament podrà efectuar un preavís de la caducitat a estos estrangers.
Les renovacions es realitzaran per mitjà de la ratificació de les dades que ja consten en el Padró, per la qual cosa han de personar-se en l’ajuntament amb el seu document d’identificació en vigor i firmar una declaració de continuar vivint en el municipi i en el domicili en què figuren empadronats i la seua voluntat de renovar la inscripció.
Comprovació periòdica de la residència dels estrangers que no tenen l’obligació de renovar la seua inscripció padronal
Es realitzaran comprovacions periòdiques de la residència en el municipi dels estrangers que no tenen l’obligació de renovar la seua inscripció padronal cada dos anys: (ciutadans de la Unió Europea i dels Estats que formen part en l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, així com dels que, sense pertànyer a estos països, tenen targeta de residència de règim comunitari (per ser familiars de comunitaris) i aquells que tenen autorització de residència de llarga duració).
Estes comprovacions es realitzaran per als estrangers que pertanyen al conjunt citat en el paràgraf anterior quan la seua última inscripció padronal (s’exceptuen les modificacions territorials sense intervenció de l’habitant) tinga més de:
Dos anys d’antiguitat en el cas de no estar inscrits en el Registre Central d’Estrangers (RCE).
Més de cinc anys d’antiguitat, si la targeta de residència està caducada.
Més de cinc anys d’antiguitat, si el certificat d’inscripció en el RCE de ciutadà de la unió haja sigut expedit fa més de cinc anys.
L’Ajuntament podrà sol·licitar als ciutadans que realitzen una confirmació per escrit de la continuïtat de la seua residència o podrà realitzar la comprovació per funcionaris locals.
Tràmits relacionats amb la cessió i gestió de les dades del padró d'habitants
Sol·licitud depuració de domicili
Esta sol·licitud té com a finalitat la iniciació d’un tràmit per a la comprovació dels habitants inscrits en un domicili (+info).
Sol·licitud de certificats
El Padró municipal és un registre administratiu que conté dades de caràcter personal.
Respecte al concepte d’interessat, es definix com la persona física titular de les dades objecte de tractament que, en el cas del Padró municipal, l’interessat és el mateix veí a qui es referixen les dades padronals.
El veí pot accedir a la seua informació personalment o per mitjà del seu representant, legal o voluntari que en el cas de menors es correspondria amb els seus progenitors, no obstant això, en els supòsits de separació o divorci, el progenitor no custodi que acredite per mitjà de l’oportuna resolució judicial que exercix la pàtria potestat compartida dels seus fills podrà accedir a la informació padronal d’estos, amb audiència prèvia al progenitor amb qui figura empadronat que haurà d’omplir l’autorització de cessió de dades de menors (descarregue ací), ja que en virtut d’allò que establix l’article 156 del Codi Civil, la pàtria potestat s’exercirà per aquell progenitor amb qui el fill convisca.
Sol·licitar certificat d’empadronament
Pot sol·licitar el seu certificat d’empadronament a l’Ajuntament d’Albal i en breu els rebrà al seu domicili.
El Padró Municipal d’Habitants és el registre administratiu on consten els veïns d’un municipi. Les seues dades constituïxen prova de la residència en el municipi i del domicili habitual en este.
Qualsevol persona que visca a Espanya està obligada a inscriure’s en el padró del municipi en què residisca habitualment. Qui visca en uns quants municipis, o en uns quants domicilis dins del mateix municipi, haurà d’inscriure’s únicament en el que habite durant més temps a l’any. Així mateix, posat el cas de canviar de domicili en el municipi o qualssevol altres dades de la inscripció padronal, haurà de sol·licitar per escrit la seua modificació.
Cens electoral
Directament relacionat amb el padró municipal d’habitants es troba el cens electoral que conté la inscripció dels que reunixen els requisits per a ser elector i no es troben privats, definitivament o temporalment, del dret de sufragi. El cens electoral és permanent i l’actualització és mensual, amb referència al dia primer de cada mes, amb la informació rebuda d’ofici dels ajuntaments, Oficines Consulars, encarregats del Registre Civil i amb les reclamacions al cens electoral que resulten estimades.
Els electors poden presentar reclamacions al cens electoral en qualsevol moment. El cens electoral vigent per a una elecció és el tancat el dia primer del segon mes anterior al de la data de la seua convocatòria, amb les inscripcions dels que tinguen la majoria d’edat el dia de la votació.
Canvi de residència
Quan una persona canvie de residència haurà de sol·licitar per escrit l’alta en el padró del municipi de destinació comunicant en la sol·licitud el municipi o país de procedència. La inscripció en el padró d’un municipi implicarà la baixa automàtica de qualsevol inscripció padronal en un altre municipi o Registre de Matrícula Consular, en el cas que existisca, anterior a la data de la variació.
Per a tots els tràmits que es realitzen relacionats amb el padró municipal d’habitants ha d’acreditar-se la identitat de la persona que els realitza i si actua com a representant d’un altre, la documentació que acredite esta representació.
Documents originals que acrediten la identitat
Espanyols:
Majors 14 anys d’edat: la documentació amb què s’acreditaran per a qualsevol tramitació en el padró és el document d’identitat, permís de conducció o passaport, que en el cas que el tràmit comporte variació en les dades de padró hauran d’estar en vigor, no serà vàlid un document caducat, llevat que s’hi aporte la sol·licitud de renovació d’este. El passaport per a ciutadans espanyols procedents de l’estranger, fins a l’obtenció abans de sis mesos del DNI.
Menors de 14 anys: original del llibre de família.
Estrangers:
D’Estats membres de la Unió Europea: NIE, passaport o document nacional d’identitat, que en el cas que el tràmit comporte variació en les dades de padró hauran d’estar en vigor, no serà vàlid un document caducat, llevat que s’hi aporte la sol·licitud de renovació d’este.
D’altres nacionalitats: passaport o permís de residència que en el cas que el tràmit comporte variació en les dades de padró hauran d’estar en vigor, no serà vàlid un document caducat, llevat que s’hi aporte la sol·licitud de renovació d’este.
Documents que acrediten la representació
Representació menors d’edat:
Per al progenitor amb qui es troben empadronats: S’ha d’aportar l’original del llibre de família o certificat de naixement i si és el cas la documentació que corresponga segons la situació familiar en què es trobe el menor.
Si qui es persona no és el progenitor amb qui està empadronat el menor s’han d’observar les indicacions següents:
El progenitor no custodi que acredite per mitjà de l’oportuna resolució judicial que exercix la pàtria potestat compartida dels seus fills podrà accedir a la informació padronal d’estos, amb audiència prèvia al progenitor amb qui figura empadronat ja que en virtut d’allò que establix l’article 156 del Codi Civil, la pàtria potestat s’exercirà per aquell progenitor amb qui el fill convisca.
Aportar original del llibre de família per a reputar vàlida la dita representació.
Xifres oficials de
població resultants de la revisió del Padró municipal a 1 de gener 2022
Detall
municipal
Valencia/València: Població per municipis i
sexe. Unitats: Persones
Total
Hòmens
Dones
17.105
8.563
8.542
Font: Institut Nacional d'Estadística
Població per sexes
Evolució
de la Població (resum numèric)
Data variació: del 01/01/2021 al 31/01/2022
Mes
Mujeres/Dones
Hombres/Homes
Total
Enero/Gener 2021
8.356
8.401
16.757
Febrero/Febrer 2021
8.363
8.409
16.772
Marzo/Març 2021
8.364
8.418
16.782
Abril 2021
8.375
8.417
16.792
Mayo/Maig 2021
8.368
8.413
16.781
Junio/Juny 2021
8.370
8.402
16.772
Julio/Juliol 2021
8.380
8.424
16.804
Agosto/Agost 2021
8.380
8.436
16.816
Septiembre/Setembre 2021
8.395
8.449
16.844
Octubre 2021
8.393
8.446
16.839
Noviembre/Novembre 2021
8.400
8.455
16.855
Diciembre/Desembre 2021
8.415
8.488
16.903
Enero/Gener 2022
8.427
8.493
16.920
Font: Elaboració pròpia a partir de les dades del padró municipal.
Població
per sexes - Piràmide d'edat
Data de referència: 01/01/2022
Rango edad/Rang edat
Hombres / Homes
Mujeres / Dones
Total
De
A
Contador
%
% Tot.
Contador
%
% Tot.
0
9
802
9,45
4,71
774
9,20
4,58
1.576
10
19
1.171
13,80
6,93
1.031
12,25
6,10
2.202
20
29
899
10,59
5,32
792
9,41
4,69
1.691
30
39
1.056
12,44
6,25
1.058
12,57
6,26
2.114
40
49
1.697
19,99
10,044
1.702
20,22
10,07
3.399
50
59
1.409
16,60
8,34
1.313
15,60
7,77
2.722
60
69
806
9,50
4,77
810
9,62
4,79
1.616
70
79
446
5,25
2,64
524
6,23
3,10
970
80
89
171
2,01
1,01
344
4,09
2,04
515
90
99
31
0,37
0,18
67
0,80
0,40
98
100
107
0
0,00
0,00
1
0,01
0,01
1
Total:
8.488
8.416
16.904
Font: Elaboració pròpia a partir de les dades del padró municipal.
Població
per nacionalitat
Data de referència: 01/01/2022
Nacionalitat
Total
ESPANYA
15.710
MARROC
221
XINA
127
ROMANIA
89
Resta
757
Total
16.904
Població segons
nacionalitat a 01/01/2022
Font: Elaboració pròpia a partir de les dades del
padró municipal.
Resum
numèric general municipal
Rectificació a:
01/01/2022
Data Variació:
01/01/2021 - 01/01/2022
1. VARIACIONS EN EL NOMBRE D'HABITANTS
Concepte
Hòmens
Dones
TOTAL
Població de dret a 31/12/2020
8.381
8.349
16.730
Altes des de 01/01/2021 fins a 01/01/2022
552
515
1.067
Baixes des de 01/01/2021 fins a 01/01/2021
444
449
893
Població de dret a 01/01/2022
8.489
8.415
16.904
2. CAUSES DE VARIACIÓ DEL NOMBRE D'HABITANTS
Concepte
Naixements Defuncions
Canvis de residència
Caducitat
Duplicats
Omissions I. Indeguda
D'altre municipi
D'estranger
Inter.
Intra.
Altes de residents en el municipi
138
718
10
201
Baixes de residents en el municipi
124
675
13
48
3
0
30
3. ALTERACIONS MUNICIPALS PER CANVI DE DOMICILI DINS DEL MUNICIPI
Concepte
Hòmens
Dones
TOTAL
Canvis de domicili (entre seccions del municipi)
181
200
381
Font: Elaboració pròpia a partir de les dades del
padró municipal.
Preguntes més freqüents
Per als tràmits de padró he de portar la documentació fotocopiada?
Per a les gestions relacionades amb el padró municipal d’habitants de l’Ajuntament d’Albal ha de presentar els documents originals. El personal d’atenció i informació al ciutadà realitzarà ell mateix les còpies que considere necessàries per al tràmit.
En cas de mort d’una persona empadronada en el municipi és necessari tramitar la seua baixa en el Padró?
No, la baixa es causa d’ofici i ens és notificada per l’Institut Nacional d’Estadística. En cas de necessitar qualsevol certificat haurà d’aportar fotocòpia de la partida de defunció i després sol·licitar el certificat per Registre General d’Entrada.
Per a donar-se d’alta en el Padró Municipal d’Habitants, és necessari sol·licitar la baixa en el municipi anterior?
No, li correspondrà tramitar la baixa al municipi on sol·licite l’alta.
Resum de privacitat
Aquesta web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema en el teu navegador i realitza funcions com ara reconéixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.
Cookies estrictament necessàries
Són necessàries perquè el lloc web funcione i per aqueix motiu no cap la seua desactivació. En general, només es configuren en resposta a les seues accions realitzades en sol·licitar serveis, com establir les seues preferències de privacitat, iniciar sessió o completar formularis. Pot configurar el seu navegador per a bloquejar o alertar sobre aquestes cookies, però algunes àrees del lloc no funcionaran. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació d'identificació personal.
Si desactives aquesta *cookie no podrem guardar les teues preferències. Això significa que cada vegada que visites aquesta web hauràs d'activar o desactivar les cookies de nou.
Cookies de tercers
Aquesta web utilitza Google *Analytics per a recopilar informació anònima tal com el nombre de visitants del lloc, o les pàgines més populars.
Deixar aquesta *cookie activa ens permet millorar la nostra web.
Per favor, activa primer les cookies estrictament necessàries perquè puguem guardar les teues preferències!
Política de cookies
Este lloc web, igual que la majoria dels llocs en Internet, usa Cookies per a millorar i optimitzar l’experiència de l’usuari.
A continuació, trobarà informació detallada sobre què són les Cookies, quin tipus de Cookies utilitza este lloc web, com pot desactivar-les en el seu navegador i com bloquejar específicament la instal·lació de Cookies de tercers.
1. Què són les Cookies?
Les Cookies són arxius que els llocs web o les aplicacions instal·len en el navegador o en el dispositiu (per exemple; smartphone, tablet o televisió connectada) de l’usuari durant el seu recorregut per les pàgines del lloc o per l’aplicació, i servixen per a emmagatzemar informació sobre la seua visita.
Com la majoria dels llocs en internet, este lloc web utilitza Cookies per a:
Assegurar que les pàgines web poden funcionar correctament.
Emmagatzemar les preferències, com l’idioma que ha seleccionat o la grandària de lletra.
Conéixer l’experiència de navegació de l’usuari.
Recopilar informació estadística anònima, així com quines pàgines ha visitat l’usuari o quant temps ha romàs en el lloc web.
L’ús de Cookies permet optimitzar la navegació, adaptant la informació i els servicis oferits als interessos de l’usuari, per a proporcionar-li una millor experiència sempre que visita el lloc web.
Este lloc web utilitza Cookies per a funcionar, adaptar i facilitar al màxim la navegació de l’usuari.
2. Tipologia, finalitat i funcionament
Les Cookies, en funció de la seua permanència, poden dividir-se en cookies de sessió o permanents. Les primeres expiren quan l’usuari tanca el navegador. Les segones expiren quan es complix l’objectiu per al qual servixen (per exemple, perquè l’usuari es mantinga identificat en el lloc web) o bé quan s’esborren manualment.
Addicionalment, en funció del seu objectiu, les Cookies poden classificar-se de la manera següent:
Estrictament necessàries (tècniques): Són aquelles imprescindibles per al funcionament correcte de la pàgina. Normalment es generen quan l’usuari accedix al lloc web o inicia sessió i s’utilitzen per a identificar-lo en el lloc web amb els següents objectius:
Mantindre l’usuari identificat de manera que, si abandona el lloc web, el navegador o el dispositiu i en un altre moment torna a accedir al dit lloc web, seguirà identificat, facilitant així la seua navegació sense haver de tornar a identificar-se.
Comprovar si l’usuari està autoritzat per a accedir a certs servicis o zones del lloc web.
De rendiment: S’utilitzen per a millorar l’experiència de navegació i optimitzar el funcionament del lloc web, com, per exemple, emmagatzemar les configuracions de servicis, o emmagatzemar la compra realitzada en un carret de la compra.
De publicitat: Són aquelles que demanen informació sobre els anuncis mostrats als usuaris del lloc web. Poden ser de dos tipus:
Anònimes: Només recopilen informació sobre els espais publicitaris mostrats en el lloc web, amb independència de l’usuari que accedix al lloc web, és a dir, sense identificar-lo expressament.
Personalitzades: Recopilen informació personal de l’usuari del lloc web per part d’un tercer, per a la personalització dels dits espais publicitaris.
De geolocalització: Estes Cookies s’utilitzen per a esbrinar en quin país o regió es troba l’usuari quan accedix a un servici del lloc web a fi d’oferir-li continguts o servicis adequats a la seua localització.
D’analítiques: Recopilen informació sobre l’experiència de navegació de l’usuari en el lloc web, normalment de forma anònima, encara que de vegades també permeten identificar de manera única i inequívoca a l’usuari a fi d’obtindre informes sobre els interessos dels usuaris en els servicis que oferix el lloc web.
3. Cookies utilitzades en este lloc web
A continuació, es mostra una taula amb les Cookies utilitzades en este lloc web, i s’incorpora un criteri de “nivell d’intrusivitat” recolzat en una escala de l’1 al 3, en la qual:
Nivell 1: es correspon amb Cookies estrictament necessàries per a la prestació del mateix servici sol·licitat per l’usuari.
Nivell 2: es correspon amb Cookies de rendiment (anònimes) necessàries per al manteniment de continguts i navegació, de les quals només és necessari informar sobre la seua existència.
Nivell 3: es correspon amb Cookies gestionades per tercers que permeten el seguiment de l’usuari a través de webs de què l’Ajuntament d’Albal no és titular. Normalment es corresponen amb Cookies de publicitat o d’analítiques on s’identifica a l’usuari de manera única i evident.
Taula de cookies utilitzades
Cookie
Duració
Tipus
Propòsit
Intrusivitat
__utm[a…z]
2 anys
Analítica
Anàlisi de visites al site
Nivell 3
session
Sessió
Tècnica
Sol·licituts i formularis
Nivell 2
cookies
Illimitada
Tècnica
Control d’acceptació de política de cookies
Nivell 1
4. Deshabilitar l’ús de Cookies
Si l’usuari així ho desitja, és possible deixar d’acceptar les Cookies del navegador, o deixar d’acceptar les Cookies d’un servici en particular.
Tots els navegadors moderns permeten canviar la configuració de Cookies. Estos ajustos normalment es troben en les “Opcions” o “Preferències” del menú del navegador. L’usuari podrà, en qualsevol moment, deshabilitar l’ús de Cookies en este lloc web per mitjà de:
La configuració del navegador, per exemple:
Google Chrome: https://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=es&answer=95647
Internet Explorer: https://windows.microsoft.com/es-es/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/es/kb/habilitar-y-deshabilitar-cookies-que-los-sitios-we
Apple Safari: https://support.apple.com/kb/ph5042
Altres mecanismes de tercers, disponibles online, que permeten als usuaris detectar les Cookies en cada lloc web que visita i gestionar la seua desactivació (per exemple, Ghostery: https://www.ghostery.com/privacy-statement).
5. Què ocorre al deshabilitar les Cookies?
Algunes funcionalitats i servicis poden quedar deshabilitats o tindre un comportament diferent de l’esperat com, per exemple, romandre identificat, mantindre les compres en el “carret de la compra” en un servici de comerç electrònic o rebre informació dirigida a la seua localització, entre d’altres.
Si deshabilita l’ús de Cookies en este lloc web és probable que deixe de poder accedir-ne a certes zones o que s’hi degrade notablement l’experiència de navegació.
6. Actualització de la Política de Cookies
L’Ajuntament d’Albal, pot modificar esta Política de cookies en funció d’exigències legislatives, reglamentàries, o amb la finalitat d’adaptar dita política a les instruccions dictades per l’Agència Espanyola de protecció de dades, per això s’aconsella als usuaris que la visiten periòdicament.
Quan es produïsquen canvis significatius en esta Política de cookies, l’entitat procedirà a plasmar-los en el web.