Les obres de l’estació de tren culminaran, previsiblement, al febrer de 2023

Dimarts 20 desembre 2022 | Municipi

La comissió de seguiment del projecte ferroviari s’ha reunit este dimarts 20 de desembre a Albal per a certificar l’estat de les obres que s’executen en el municipi, des de l’any 2020. L’alcalde d’Albal Ramón Marí ha visitat este migdia les obres, al costat del subdirector d’estacions Est d’ADIF, Juan Bautista López, Antonio López director tècnic de l’obra i l’enginyer municipal Óscar González.

Els treballs encaren el tram final de l’execució i es troben molt avançats, “encara que un poc més lents del que es preveu, per problemes de subministrament, a causa de la guerra d’Ucraïna”, segons ha indicat hui Antonio López. El director tècnic de l’obra ha informat que compten amb el compromís de disposar del material necessari, durant la primera quinzena de gener, per a poder tindre rematada l’estació, segons la nova estimació, l’última setmana de febrer. Les tasques que s’escometen en estos moments continuen sent acabats, neteja, pavimentació exterior, jardineria i actuacions elèctriques, des del centre de transformació situat en el polígon annex. El projecte es va reprendre a la fi d’este setembre, després d’haver estat paralitzat a causa d’un increment del nivell freàtic del subsol on es construïa el pas inferior i que va alentir els treballs d’excavació, este va ser el fet que va obligar adaptar el projecte constructiu, segons fonts municipals.

En la trobada, l’alcalde ha mostrat la seua satisfacció per l’avanç del projecte del qual ha destacat, “va per bon camí”. Ramón Marí s’ha tornat a interessar pels terminis d’entrada en servei de l’estació, des d’ADIF han explicat que depén de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària la data en la qual els trens faran parada en la nova estació de la localitat, una vegada concloguen els treballs. L’actuació en la qual ADIF ha invertit 6,6 milions consisteix en la construcció de l’estació, un edifici de viatgers compost de dos pavellons, dues andanes, un edifici tècnic, vials d’accés i un aparcament amb capacitat per a 120 vehicles. La pròxima comissió de seguiment se celebrarà la primera quinzena de març per a avaluar de nou l’estat del projecte ferroviari que serà una realitat en 2023.

Obres Públiques construeix l’aparcament dissuasiu

La Generalitat Valenciana va confirmar la licitació de les obres de l’aparcament de la infraestructura ferroviària, el primer de la xarxa que el govern autonòmic vol crear en l’àrea metropolitana de València. Ocuparà una superfície de quasi 16.000 metres quadrats i tindrà prop de 125 places, encara que en el futur podria ampliar-se. El projecte també contempla la creació d’itineraris per als vianants per a accedir a l’estació de Rodalia. El que es construirà a Albal serà el primer dels 17 aparcaments d’esta xarxa que la Generalitat té previst amb la finalitat d’afavorir l’ús del transport públic en l’àrea metropolitana de la capital autonòmica. Les obres han eixit a licitació per un import d’un poc més de 600.000 euros i amb un termini d’execució previst de sis mesos, per la qual cosa podria estar operatiu al llarg del pròxim any. Este tipus d’estacionaments tracten de fomentar que els usuaris deixen en ells els seus vehicles (cotxes, motos, bicicletes o patinets elèctrics) i després agafen el tren o el metre per a desplaçar-se a València o per la seua àrea metropolitana.