Albal destina una partida de 175.000 euros per a ajudes a comerços, autònoms i PIMES

Dimarts 3 novembre 2020 | Ajuntament, Municipi

La crisi de la COVID-19 ha obligat els municipis a aplicar reformes substancials en els seus pressupostos municipals per a fer front als efectes que s’han derivat de la pandèmia i que han afectat les famílies més vulnerables i al sector econòmic. Per este motiu, Albal ha injectat 412.000 euros per a pal·liar els efectes de la policrisis, a través de l’ajuda social i d’emergència i bolcant-se amb un grup, especialment castigat, com són els autònoms i el sector de la restauració. En una primera fase, el municipi governat per Ramón Marí ha destinat 150.000 euros en ajudes directes a 122 comerços, autònoms i pimes. Un total de 1.000 euros rebrà cada comerç que haja tancat durant l’estat d’alarma pel decret i 500 aquells que acrediten que han facturat un 40% menys que en el mateix període de l’any anterior. Esta ajuda començarà a rebre’s en els pròxims dies i s’ha sufragat, en part, amb el Fons Social de Cooperació de la Diputació de València. Albal ha anunciat una segona fase d’esta mateixa ajuda, dotada amb altres 40.000 euros i que podrà sol·licitar-se a partir de desembre, donant una segona oportunitat a aquells comerços, autònoms o petites empreses que no van accedir a la primera convocatòria de la subvenció.
Cal recordar que la localitat segué una de les primeres a anunciar la supressió de la taxa de les terrasses a bars i restaurants durant este 2020, després de l’entrada en la Fase 1. Ara, amb el decret del nou estat d’alarma estatal i el toc de queda de la Comunitat que obliga estos negocis a tancar a les 00.00 hores, el consistori se suma a la campanya de l’Hostaleria d’Espanya “Avança el teu sopar a les 20.00 hores”, per a salvar el sector de la restauració.
Des que començara la crisi, l’Àrea de Promoció Econòmica, que dirigeix l’edil José Arias, ha impulsat més d’una desena d’accions a favor del xicotet comerç. Entre elles, la creació de la web comercio.albal.es on els establiments comercials es promocionen gratuïtament. Al ja descrit cal sumar que s’ha sufragat la despesa de la reconversió de les cartes a codi QR. També s’està dissenyant un market place. A través d’una aplicació mòbil gratuïta per a este mateix sector, es promocionarà la venda de menjar i altres productes servits a domicili. S’han atorgat 40.000 euros en ajudes directes a comerços i s’han organitzat cursos de formació als autònoms. La web i ràdio municipal, així com les xarxes socials de l’Ajuntament han contribuït a la promoció de tots els establiments.
Sota este mateix objectiu, el de potenciar el desenvolupament econòmic i social local, fer costat al comerç de proximitat i facilitar la creació i atracció de noves empreses al municipi, l’Ajuntament i l’Associació de comerciants i xicotets empresaris (ACIXEA) promouen un conveni de col·laboració anual. L’acord es signà al maig per part de l’alcalde, Ramón Marí, el regidor José Arias, la presidenta de l’entitat, Amparo Romero i el seu directiu, Javier León. A través d’esta signatura, l’associació compta amb una dotació de 5.000 euros per a destinar-la al desenvolupament d’activitats i accions que promocionen el comerç i l’empresa, la creació d’ocupació i la millora de la formació. A més, fa any i mig que el consistori facilità a ACIXEA una seu situada en el nou espai coworking, en l’edifici de l’antic ajuntament, una vegada reformat, amb la finalitat que tingueren un lloc on reunir-se.
Per a Ramón Marí, «un poble amb comerç, és un poble viu, ara més que mai, és necessari el suport, la revitalització i l’optimisme d’un sector que, lluita amb força per a superar la crisi sobrevinguda per la pandèmia”.