Albal destina 175.000 euros a ajudar autònoms i pimes afectats per la COVID-19

Divendres 13 novembre 2020 | Ajuntament, Municipi

La crisi de la COVID-19 ha obligat els municipis a aplicar reformes substancials en els seus pressupostos municipals per a fer front als efectes que s’han derivat de la pandèmia i que han afectat les famílies més vulnerables i al sector econòmic. Per este motiu, Albal ha injectat 412.000 euros per a pal·liar els efectes de la policrisi, a través de l’ajuda social i d’emergència i bolcant-se amb un grup, especialment castigat, com són els autònoms i el sector de la restauració. En una primera fase, el municipi governat per Ramón Marí ha destinat 110.000 euros a ajudes directes a 122 autònoms i pimes. Un total de 1.000 euros ha rebut cada comerç que haja tancat durant l’estat d’alarma i 500 aquells que han acreditat una facturació d’un 40% menys que en el mateix període de l’any anterior. Esta ajuda ja ha sigut remesa als sol·licitants i s’ha sufragat, en part, amb el Fons Social de Cooperació de la Diputació de València. Albal anuncia una segona fase d’esta ajuda per a pal·liar les conseqüències derivades de la COVID-19, dotada amb altres 40.000 euros i que podrà sol·licitar-se a partir de desembre. Està dirigida a comerços, autònoms o xicotetes empreses que no van accedir a la primera convocatòria de la subvenció.

Cal recordar que la localitat fou una de les primeres a anunciar la supressió de la taxa de les terrasses a bars i restaurants durant este 2020, després de l’entrada en la Fase 1. Ara, amb el decret del segon estat d’alarma i el toc de queda de la Comunitat que obliga estos negocis a tancar a les 00.00 hores, el consistori se suma a la campanya de l’Hostaleria d’Espanya “Avança el teu sopar a les 20.00 hores”, per a salvar el sector de la restauració.

Des que començara la crisi, l’Àrea de Promoció Econòmica, que dirigeix l’edil José Arias, ha impulsat més d’una desena d’accions. Entre elles, la creació de la web comercio.albal.es en el qual els establiments es promocionen gratuïtament. Al ja descrit cal sumar que s’ha sufragat la despesa de la reconversió de les cartes a codi QR i també s’està dissenyant un Market-Place. A través d’una aplicació mòbil gratuïta per a este mateix sector, es promocionarà la venda de menjar i altres productes servits a domicili. S’han organitzat cursos de formació telemàtics, per als autònoms i la ràdio municipal, així com els canals i xarxes socials de l’Ajuntament han contribuït a la promoció de tots els establiments.

Sota este mateix objectiu, el de potenciar el desenvolupament econòmic i social, fer costat al comerç de proximitat i facilitar la creació i atracció de noves empreses, l’Ajuntament i l’Associació de comerciants i xicotets empresaris (ACIXEA) promouen un conveni de col·laboració anual. A través d’esta signatura, l’associació disposa amb una dotació de 5.000 euros per a destinar-la al desenvolupament d’activitats i accions que promocionen el comerç i l’empresa, la creació d’ocupació i la millora de la formació. A més, fa any i mig que el consistori va facilitar a ACIXEA una seu situada en el nou Espai Coworking, en l’edifici de l’antic ajuntament, una vegada reformat, amb la finalitat que tingueren un lloc on reunir-se.

Per a Ramón Marí, «un poble amb comerç, és un poble viu, ara més que mai, és necessari el suport, la revitalització i l’optimisme d’un sector que, lluita amb força per a superar la crisi sobrevinguda per la pandèmia”.