NOTÍCIES
Actualitat
Publicació Municipal "El Replà"
Ràdio Sol
Albal Comunica
Registro Albal Comunica
En http://www.albal.es/ utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar i analitzar l’ús que es fa del nostre site. Pot obtindre més informació sobre la nostra política de cookies ací.
Política de cookies
   
 
Castellano
Ajuntament Administració General Informació Servicis Inici e-mail Mapa del web

  ACTUALITAT  Acceso a RSS

 

dimecres, 22 de maig de 2019

L'OMIC revisa les hipoteques de 1.200 albalencs






L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor d'Albal (OMIC) ha fet balanç de la seua gestió en alguns dels serveis prestats en la passada legislatura. Un d'ells ha sigut l'assessorament sobre clàusules sol i despeses hipotecàries en les escriptures dels albalencs. Com a conseqüència de la crisi bancària, este departament municipal que dirigeix Xavi Calatayud ha atés 1.200 veïns i veïnes als quals ha assessorat sobre la detecció d'irregularitats per part de les entitats bancàries on van signar els seus préstecs, en total es van obrir 366 expedients. Amb estes reclamacions, els consumidors han recuperat en total, entre 100.000 i 150.000 euros, depenent del cas entre 2.000 i 9.000 per denúncia.

Albal també ha ajudat als usuaris pel cas Idental, l'Oficina va tramitar 51 expedients, dels quals 16 són denúncia. Els afectats podran recuperar, després d'esta actuació, fins a 60.000 euros en total.

Respecte a les despeses hipotecàries, després d'efectuar la reclamació prèvia i posterior remissió al banc d'Espanya, s'han judicialitzat els assumptes que, segons Calatayud, “estan pendents de resolució judicial”.

Taller de 15 OMIC’s a Albal
L'OMIC d'Albal és una de les pioneres en la Comunitat Valenciana en la resolució de problemes relacionats amb el consum. Hui la Direcció General de Consum ha triat el municipi com a seu per a la realització d'una jornada de treball. L'Escola d'Adults ha reunit a més de 15 Oficines Municipals d'Informació al Consumidor (OMIC) de tota la geografia valenciana a les quals se'ls ha impartit un taller que ha donat a conéixer l'eina de gestió d'expedients de consum “OMICWEB”. Els quinze tècnics participants han rebut la salutació de Ramón Marí, Alcalde d'Albal, que s'ha acostat fins a l'Escola Municipal d'Adults, per a posar en valor el seu treball de servei públic. “Les Oficines OMIC són essencials per a atendre i apostar pels interessos i drets dels nostres veïns”, ha dit.

Segons ha explicat el responsable de l'OMIC a Albal, Xavi Calatayud, és de vital importància la formació constant de les Oficines,” que requereix d'una fèrria formació dels tècnics en els diversos sectors i màximament amb la interacció de l'administració electrònica, que pretén agilitar les tasques administratives i facilitar la presència dels usuaris i consumidors”.



Anterior
Anterior
Siguiente
Siguiente
 
Buscador  
 
© Ajuntament d'Albal · Plaça del Jardí, 7 · 46470 ALBAL (València) ·Telèfon 96 126 00 56 · Fax 96 127 08 61 ·info@albal.es
Avís Legal Política de privacitat Política de cookies